Addo elephant park

8 januari 2018 - Addo Elephant Park, Zuid-Afrika

Vanmorgen in de regen vertrokken van het national park. Ook weer geweldig om te zien omdat de zee behoorlijk ruig was en hard tegen de rotsen knalde.  Tijdens het rijden veranderde niet alleen het weer, maar ook de omgeving. Van veel groen met hoge bomen in wat de zuid Afrikanen de “bush”noemen. (Waar zo’n wijntje met een zuid Afrikaans echtpaar al niet goed voor is, ik heb weer een hoop bijgeleerd over Zuid  Afrika😝) de bush isbergachtig  met veel lage begroeiing en heel veel cactussen.

Op weg dus naar Addo, hier is weer een nationaal park maar dan met wilde dieren. Onze eerste echte safari met eigen auto. En ik vond het zo gaaf!  We reden het park in en als eerste zagen we een schildpad!  jawel eentje die zo maar ineens wilde oversteken. Van zo’n klein dier raak ik dus al opgewonden 😜

Maar goed we waren dus net begonnen en jawel hoor op afstand de eerste zebra’s al kunnen zien. Zo gaaf! Een stukje verder kwamen we er steeds meer tegen.  Het grappige is dat je die dus zoveel ziet dat je bij de zoveelste denkt oké rij maar door... nu weer wat anders 😀

En die zagen we! Terwijl we de bocht doorgingen stonden we ineens voor een groepje olifanten die aan het dinken waren, zo indrukwekkend om die beesten van zo dichtbij te zien!

Al met al heb je het idee dat je in de Lion king rond rijdt ...

inclusief pumbaa😜 alhoewel de leeuw en  de heyena nog ontbraken.. Hakuna Magata😀😀

Vervolgens richting onze bed en breakfast van vandaag gereden. Deze lag nog een klein eindje tijden vanaf het park. Toen we eindelijk het bordje zagen waar we af moesten slaan, reden we eerst een township door. Ik kreeg toch een klein beetje de kriebels. Geen idee waar we weer terecht zouden komen.  Maar na zo ongeveer 8 kilometer het binnenland ingereden te hebben kwamen we  op een sprookjesachtige locatie terecht!  Het ligt achter een enorme fruitboomgaard (volgens mij citroenen maar ze hebben nog geen kleur😝) aan een rivier.  De kamers  hebben twee openslaande deuren naar een groot terras met grasveld met uitkijkt op een rivier!  Heb zelfs de beschikking over mijn eigen kano  het is hier zo mooi dat het jammer is dat we maar een nacht blijven

1. Vin:
    8 januari 2018
    ❤️❤️
  2. Coby brabander:
    9 januari 2018
    Weer geweldig alles is anders maar ook weer nieuw ! 👍🏼Dat is genieten Esther!😀🚘Rijden jullie zelf of hebben jullie een chauffeur?🍀👍🏼😘😘
  3. Esther pauel:
    9 januari 2018
    Nee we hebben een auto gehuurd, Perry rijdt, hasni leest de kaart en ik hof aleen maar uit het raam te kijken om te genieten van al dat moois 😝