Dundee

13 januari 2018 - Dundee, Zuid-Afrika

Vandaag Dundee.  Dundee is een kleine stad die vlakbij de battlefields ligt. (We slapen dan ook in battlefield lodge 😝) de plek waar duizenden Zulu’s in achtienhonderdzoveel  de blanke boeren aanvielen. ( weliswaar lang geleden, maar ti’s maar dat je het weet😜)

De lodge staat net buiten het standje en heeft een groot vrij uitzicht over de velden met (weer) bergen in de verte. Zit nu heerlijk buiten op een bankje dit te schrijven en als ik om mij heen kijk zie in de zebra’s, antilopen en struisvogels  wandelen. De Temperaruur is iets gezakt, gelukkig maar want het was vandaag 36 graden!  Overigens weinig last van gehad met de airco in de auto, mAr wanneer ik uitstapte om een foto te maken overviel,het je wel gelijk!

De rit hier naar toe was ook weer mooi. We hebben ervoor gekozen om niet de snelweg te pakken maar via de dorpjes te rijden. Was weer een mooie rit. Zelfs een lang stuk dwars door de bossen over een smal onverhard pad gereden. Tijdens het rijden over dit pad waren toch enigszins aan het twijfelen aangezien we geen auto meer tegenkwamen en de weg ineens wel heel smal, bochtig en hobbelig werd. Maar uiteindelijk kom je dan toch weer op een geasfalteerde weg terecht en rij je weer een stadje in.  Wat ook heel opvallend was dat we het ene moment in de bossen reden en het volgende moment alleen maar bush om ons heen hadden om daarna weer het groen met bomen in te rijden. We moesten ongeveer 325 kilometer rijden maar omdat we voor de alternatieve route gekozen hebben, uiteindelijk toch weer 7 uur over gedaan. Al met al weer een hele mooi tocht.

Morgen als het goed is gaan we naar Swaziland , wordt nog even spannend omdat we niet de juiste papieren van de huurauto hebben gekregen. Als het goed is moet het gaan lukken, de grenswacht moet de verhuur maatschappij bellen zodat zij akkoord kunnen geven en wij alsnog de grens over kunnen. Wachten het af!

1. Coby brabander:
    13 januari 2018
    Heb je veel over deze reis gelezen! Je beschrijft het zo goed jij geniet van je reis en wij ook! Een fijn weekend!! Grt 👍🏼😘😂😂🍷🍷
  2. Claudje:
    13 januari 2018
    Lieve Essie,
    Ik had even een kleine (grote) achterstand met lezen. Nu weer helemaal bij en giga onder de indruk. Wat een prachtreis tot nu toe zeg. Mooie foto's, lekker eten en drank!! Geniet nog fijn daar met elkaar en tot snel.
    Dikke zoen, ook van Georgie en Em en Mattie