Gansbaai

6 januari 2018 - George, Zuid-Afrika

Na een rit van 145 kilometer vanmiddag aangekomen in Gansbaai. En het was weer een mooie rit, dwars door de bergen (weer) langs een wijngebied richting de zee. Gansbaai is een dorpje dat voornamelijk bekend staat om zijn whale spotting( van juni tot november schijnt dit de beste plek ter wereld tezijn om deze dieren te zien) en white shark cage diving.

Aangezien het inmiddels januari is en er dus geen walvis meer te zien is en aangezien cage diving voor mij wel net iets te avontuurlijk is hebben we zelf maar een duik in de aAtlantische oceaan genomen. (Walvissen populatie nam gelijk toe met plus 1)

We slapen in een mooi en zeer vriendelijk guesthouse mt een grote gezamenlijke  ruimte met een enorm balkon waar je uitzicht op zee hebt. Het Is eigenlijk zo’n plekje waar je wel een paar nachten langer wil blijven, heb een super mooie kamer met een heerlijk bed! En als laatste en toch ook wel heel belangrijk, er zit een restaurant aan de overkant waar je echt heerlijk kan eten! Ook weer een lokale wijn ontdekt,  de rode Raka. Echt een hele lekkere wijn, mocht je die in Nederland tegenkomen, doen! Het is een aanrader!

Morgen een lange tocht, ruim 400 kilometer. Maar als het goed is een schitterende route waar we heel veel gaan zien! En Vandaag weer het lijstje kunnen uitbreiden met 4 apen waar we opmde rem voor moesten omdat ze besloten hadden om te kijken wat voor voedsel e aan de andere kant van de weg is.