Swaziland

15 januari 2018 - Ohrigstad, Zuid-Afrika

Echt waar we nu weer slapen is te grappig! Althans dat denk ik 😜

We zijn rond kwart voor 5 hier gearriveerd en bij het inchecken kregen we de kans om om 5 uur met b een safari’s mee te gaan om te kijken naar de zonsondergang . Dus hoppa wij zonder onze slaapplaatsen gezien te hebben in de jeep gesprongen voor de safari. En deze was de moeite waard! Geen olifanten  maar weer heel veel zebra’s  antilopen, zwijntjes en nog meer verschillende soorten “hertjes”( sorry de ramger heeftm het keurig uitgelegd maar de Engelse namen zijn niet blijven hangen)  zo zijn we langzaam de berg opgereden waar we uiteindelijk konden gaan genieten van de zon die langzaam maar zeker achter de bergen verdween.

Eenmaal terug in het kamp (we slapen dus midden in het wildpark) konden we gelijk door naar het diner. Uiteindelijk zijn we in het donker keurig door de bewaker naar onze hutten gebracht. Het is dus te donker om te zien waar we slapen maar van binnen zijn ze echt te leuk. Hoog en rond met een strodak maar wel met eigen douche en toilet. We zitten dus midden in de natuur zonder  WiFi en geen bereik met telefoon dus kan helaas geen foto’s plaatsen maar die komen nog.

Swaziland is anders dan Zuid Afrika. Niet heel schokkend anders maar er is een andere sfeer. Ten eerste is het enorm groen en is het minder arm met veel landbouw.  Dat het minder arm is merk je aan gelijk de huizen, er zijn hier veel minder hutjes en de hutjes die er staan worden afgewisseld met mooi gebouwde huizen. De huizen zijn niet zo afgeschermd en afgebakend  als in zuid Afrika. Het voelt dus ook minder dreigend aan. Ook zijn er niet zoveel blanken waardoor het verschil tussen donkere  en lichte mensen veel minder aanwezig is.  Het passeren van de grens ging gelukkig goed, ze hebben wel drie keer gevraagd om de papieren van de auto maar uiteindelijk mochten we doorrijden. Op zich is het verlaten van Zuid Afrika en het binnen gaan van Swaziland een ritueel op zich. Als eerste wordt je staande gehouden door de politie waar je auto wordt gecheckt en ze een heel verhaal houden over de benodigde papieren. Vervolgens moet je je melden bij een kantoortje van de politie waar ze weer de papieren van de auto, rijbewijs en paspoorten checken. Tenslotte mochten we naar “departure” waar onze paspoorten weer werden gecheckt en we uiteindelijk de benodigde stempel kregen om zuid Afrika te verlaten. Je bent er dan nog niet, want dan moet je Swaziland nog naar binnen.... Dus hoppa naar het kantoortje aan de overkant waar je weer alle papieren  moet laten zien, de paspoorten weer volledig gecheckt worden en waar je dan uiteindelijk weer een stempel krijgt om Swaziland binnen te gaan.

Maar nu dus slapen in mijn “hut”  heb bij binnenkomst als eerste het bed versleept. De hut is echt enorm warm (logisch met al dat stro en geen enkel raampje om te ventileren) maar er hangt dus een vin in het midden van de hut die volop draait en piept ( .... ben benieuwd of dat mij nog gaat irriteren vannacht 😝😝😝)  en nu staat dus mijn bed recht onder de vin. Het voelt in ieder geval wat minder benauwd.

Morgen bij daglicht maar eens kijken waar ik nou werkelijk geslapen heb 😜

Vanmorgen dus prachtig! Zelfs ontbeten in de nabijheid van een krokodil 😜. Vanaf morgen geen WiFi meer,, gaan we richting g krigerparrk en slapen in een tent

1. Vin:
    Gaaf!!
  2. Anneke:
    15 januari 2018
    Als jullie morgen dan maar niet het ontbijt vannee krokodillen zijn maar goed dat je midden in je hutje ligt! 😜😂😂
  3. Coby brabander:
    15 januari 2018
    Weer een goed verhaal en leuke mooie fotos kijk uit voor die krokodil!! Nog een fijne tijd! Grt