Arie op safari 😜😜😜

17 januari 2018 - Marloth Park, Zuid-Afrika

Zo.... 7 uur wiebelen in de jeep achter de rug en in de brandende zon (dat dan weer wel 😜 ) Maar het was de moeite waard!  Het grappige is dat je zodra het hek van Krugerpark passeert in een heel ander omgeving beland. Zover je kan kijken gewoon de bush... en natuurlijk heel veel dieren.

We hadden mazzel want bij binnenkomst zaten drie van de vijf al op ons te wachten.... de leeuw, olifant en ineens van rechts kwam de neushoorn ook nog aan wandelen. Wel gaaf hoor om die dieren gewoon in hun eigen omgeving te zien!  De overige twee, buffel en luipaard maakte aan het einde van de dag ons lijstje compleet! De Big Five! al moet ik eerlijk bekennen dat ik het luipaard alleen heb zien oversteken en hem alleen herkende doordat de “ranger” hem als luipaard aanwees. Ik neem aan dat hij het wel weet 😜

Voor de rest heel veel zebra’s , impala’s, onwijs mooie vogels, roofvogels, gnoe,schildpadden  en knobbelzwijnen gezien

De dag hebben we afgesloten met een heerlijke braai op ons eigen terrein. De plek waar we nu slapen is gewoon weer te mooi! Midden in de natuur (marloth park) waar ook de nodige dieren rondwandelen.  Vanmorgen toen ik brood ging halen stond ik ineens weer oog en oog met een giraffe. Eerst nog aan de overkant van de weg maar na een tijdje naar elkaar gekeken te hebben besloot hij om over te steken.  Eerst dacht ik nog wat grappig... maar toen hij echt wel dichtbij kwam vond ik hem eigenlijk wel behoorlijk groot. Ik ben toen toen wel even in de de vijfde versnelling gaan wandelen alleen heeft dat beest behoorlijk lange benen en begon mij in  te halen.... gelukkig besloot hij om uiteindelijk toch maar de bosjes in te duiken

Morgen dagje hier bij onze hut. Omdat er geen kleine kinderen mee mogen op safari hebben we ons zelf gedeeld. Hasnie en Perry gaan morgen samen op safari, Yekkie en ik passen dan op de kleine. We gaan lekker een stuk wandelen, volgens onze ranger kan dat makkelijk . Overdag wel, s avonds niet dan is het gevaarlijk! 😜😜

Hij vertelde nog doodleuk dat ze vannacht in dit park een  leeuw hebben gevangen die uit Kruger Park kwam.... oh ja eigenlijk was dat vlak bij jullie 😜

We gaan het morgen afwachten,,

1. Vin:
    17 januari 2018
    Grappig... Schat....
  2. Peter Paul:
    17 januari 2018
    Ongewoon gaaf Esther! Blijf genieten!