Eerste lange rit... naar George

6 januari 2018 - George, Zuid-Afrika

Zo, was inderdaad een lange tocht vandaag! We zijn om half 10 vertrokken en kwamen om half zes vanmiddag in George aan. Een lange rit dwars door gebergte heen. Ik denk dat we in totaal die hele dag misschien 5 dorpjes gepasseerd zijn. Voor de rest alleen maar bergen, bergen en nog eens bergen.  En een paar apen en heel veel struisvogels. Ik blijf het raar vinden om die zo in het wild rond te zien lopen. Natuurlijk zijn we vandaag af en toe wel gestopt om even te genieten van mooie uitkijkpunten en niet te vergeten de lunch. Maar de allermooiste stop was die al na een half uurtje. Op weg naar de garden route passeerde wij zomaar ineens de wijngaard van Raka. Die van de heerlijke wijn die we gisteren gedronken hebben. Tja, dan moeten we even kijken en natuurlijk ook even proeven 😜

Er is toch zo’n gezegde dat het nooit te vroeg is voor goede wijn??? En anders bij deze, want het klopt zeker wel. Ook op het vroege tijdstip is het een hele  goede wijn. We hebben er gelijk maar weer twee meegenomen om over een paar dagen in het nationale park van te genieten. Wat vandaag ook heel erg opviel is de droogte. Overal wordt je gewaarschuwd voor het enorme watertekort dat Zuid Afrika heeft. In de verschillende guesthouse wordt je vriendelijk verzocht om niet in bad te gaan en heel kort te douchen. Bij een aantal openbaren toiletten is de kraan afgesloten en kan je gebruik maken van desinfecterende handgel om je handen te wassen. Tijdens deze rit werd je inderdaad behoorlijk met je neus op de feiten gedrukt. We zijn verschillende rivieren overgestoken maar er was er niet een gevuld met water! Het is hier echt gortdroog.

Morgen een kortere rit, dan gaan we naar national park Tsitsikamma om daar te wandelen en de drie hangbruggen over Storms rover. Ik ben weer benieuwd!

Oh ja het guesthouse..... ook weer fantastisch.  Het lijkt op eenoud koloniaal huis met grote hoge kamers en een antique inrichting.

1. Coby brabander:
    8 januari 2018
    Wat zien en doen jullie veel en ook lekker genieten! Nog heel veel plezier en prachtige tijd!! Grt c