Gonubie

9 januari 2018 - Gonubie, Zuid-Afrika

Vandaag een tochtje van 300 kilometer met een stop in Gonubie. De bestemming waar we naar toe willen is te ver om in een dag te rijden dus maken hier een tussenstop. En wat voor een..... we zitten weer in een onwijs mooie bed en breakfast.

Het huis staat gewoon aan de weg en oogt niet heel bijzonder. Maar  van binnen is het een mooie moderne ruimte met een living, eetkamer, ruime keuken en niet te vergeten en eigen wijnkelder 😜

Maar het allermooiste is de tuin... een geweldig vrij uitzicht over een rivier met heel veel groen! Aangezien het volgens Hasnie de laatste luxe overnachting wordt hebben we besloten om hier de rest van de dag te blijven. We hebben eten in de supermarkt gehaald en eten dat vanavond heerlijk in de tuin op terwijl we de enorme vuurkorf aansteken😝

Onderweg hier naar toe werden we nog aangehouden door de politie, routine controle. Op de vraag of ik een foto mocht nemen, werd iedereen erbij geroepen en gingen ze poseren voor de foto .... lachen. Onderweg was zowiezo genoeg te zien, weer de nodig zebra’s p, Struisvogels, koeien (ook op de weg) geiten, antilopen, paarden en zelfs in de verte de eerste giraffen kunnen zien!  Hasni had de googlemaps gisteren gedownload zodat we deze nu ook offline kunnen gebruiken. Reuze handig want hij koos voor ons de kortste route. Was wel zo dat we ruim 20 minuten in de middel van weet ik veel waar reden op een onverharde wegzet veel kuilen en hobbels en bobbels.. Wel weer lachen, maar voor de zekerheid toch maar even de deuren op slot gedaan.

Morgen gaan we dus naar Mdumbi aan de Wild coast bij de Mdumbi river, Een rit van ongeveer 250 kilometer maar waar we de laatste anderhalf uur op een onverharde weg moeten rijden. Maar het schijnt hier adembenemend mooi te zijn,tot nu toe al zoveeL enorm mooie plekken gezien dat ik wel heel benieuwd ben naar deze!

1. Vin:
    😂😂
  2. Coby brabander:
    Weer een geweldige dag!
    Leuk om je verslag te lezen!! Liefs coby🍀🍀👍🏼👍🏼😀😀
  3. Jaap:
    Haha mooi tripje Es!
  4. Ery:
    10 januari 2018
    👌ziet er weer goed uit!!