Marloth park

16 januari 2018 - Marloth Park, Zuid-Afrika

Vandaag en gisteren via de panorama route  richting Kruger park.  We slapen niet in het krugerpark maar in het aangrenzende park “marloh”

De panoramaroute is echt schitterend. We reden door bergen en dalen met heel veel groen , bomen en langs de mooiste panorama’s van Zuid Afrika.

De route ligt langs de Blyde River Canyon: de derde grootste canyon ter wereld en zelfs de grootste groene canyon wereldwijd.  En het was inderdaad de moeite waard!

Gods window.... een enorm mooi uitzicht! Alhoewel het door een “brandje “ een beetje nevelig was en we dus niet een volledig uitzicht hadden.  Pelgrims’s rest een mijnstadje waar rond 1870 goud werd gevonden. Maar uiteindelijk in 1972 de mijn werd  gesloten maar het stadjei n originele staat gerestaureerd is. We hebben ook een bezoekje gebracht aan de begraafplaats van het stadje,  heel bijzonder om die oude graven te zien! Ik heb een foto gemaakt ( en gepost) tegen de zon in, maar als je die terug kijkt dan lijkt het wel of je allemaal hele kleine lichtjes rond de graven ziet !  Moet je maar eens kijken...

Vervolgens weer langs Bourke’s luck potholes gereden. Onwijs mooi doordat er twee rivieren samenkomen en het water in snelle ronddraaiende bewegingen stroomt. Door de erosie zijn er hele mooie en bizarre cilindervormige gaten te zien!

De rit was dus over twee dagen verdeeld en had als doel “kruger park “ we slapen buiten Kruger park , in merloh park. En het is weer onwijs gaaf! Ik lig in mijn eentje in een enorm luxe tent op palen! En dat dus midden in de natuur.  De rest van het reisgezelschap ligt schuin aan de overkant gescheiden door een kleine weg . De wilde zwijnen scharrelen rond het huisje en als ik door de bosjes heen kijk zie ik de antilopen rennen.  Op de weg richting restaurant en supermarkt  staan de giraffen langs de weg. Bizar!!  Het is een super de luxe tent met een heerlijk groot bed, woonkamer met een  “balkon” en een eigen “zwembad “ keuken en badkamer. Het enige nadeel  is dat de badkamer met toilet beneden is en ik een stukje moet lopen (inclusief trap ) voordat ik kan gaan plassen. Op zich geen enkel probleem, althans overdag  maar voor de nacht moet ik daar maar een creatieve oplossing voor gaan bedenken. Zal straks de keuken ff checken.... wie weet kom ik nog op een geniaal idee 😜😜😜

Morgen gaan Yekkie en ik de eerste safari doen, 6 a7 uur in een Yeep.  Die kleine mag niet mee dus we hebben ons verdeeld in twee groepen. Yekkie en ik gaan morgen als de eerste en has en per gaan de dag erna. Kunnen Yekkie en ik lekker met de kleine aan de gang! Kijken wat voor foute dingen we haar in een dag kunnen aanleren 😜

We worden om 12.00 uur opgehaald. Heerlijk eindelijk eens een ochtend heel rustig aan. Geen wekker en eindelijk geen gebakken ei met tomaat en champignons ! Ik smeer wel een broodje kaas.😜😜

Ben heel benieuwd of we de Big five gaan spotten. We hebben vanavond ff gegoogeld  maar we hebben er nog drie te gaan.... inmiddels de olifant en buffel gescoord maar we moeten nog voor de neushoorn, leeuw en luipaard!

Wordt vervolgd, 😜😜😜