Roadtrip naar himeville

11 januari 2018 - Mdumbi, Zuid-Afrika

Vandaag een “echte”roadtrip naar onze volgende bestemming himeville. Een tocht van 361 kilometer waarvan de eerste anderhalf uur weer over de onverharde weg. We zijn weer genoeg door elkaar gehusseld 😂

Het was  een rit door “echt “ Afrika.  Het is dat we over een “ weg “ reden maar voor de rest was het dwars echt door de natuur met koeien, varkens, ganzen, geiten, kleine hutjes en heel veel kinderen (die nog steeds om snoepjes”vroegen)  De Wild Coast is dus een gebied dat tijdens het apartheidsregime aan de zwarte bevolkingsgroep werd toegewezen, de zgn “thuislanden” Wij waren inderdaad een van de weinige blanken. Het is een enorm stuk met kleurrijke Xhosa-hutjes met veel groene heuvels en een prachtige ruige kustlijn.

De paar stadjes die we onderweg tegenkwamen waren weer typische Afrikaans. Heel veel bevolking, geen blanken, winkeltjes, stalletjes, verkopers op straat en verkeersopstoppingen. De plaatsen waarvan de lonely planet zegt “vage stad, beter niet stoppen” 😝😝 dat hebben we dus ook niet gedaan.

Hoe langer we onderweg waren, hoe meer je weer in “blank”gebied kwam. Een enorm weids uitzicht met heuvels maar ook weer met koeien achter de hekken, veel landbouw en boeren. Waar we nu slapen is in een huisje op een “farm”  met zover je om je heen kan kijken bergen, groen en koeien. We zitten nu tegen Drakenberg aan. Morgen gaan we de grens over, een uitstapje naar Lesotho. Worden om 9.00 uur opgehaald voor een tochtje door de bergen met een 4 wheeldrive. Ben weer benieuwd!

1. Vin:
    11 januari 2018
    Dus toch beetje gevaarlijk ...... Kus mop....
  2. Anja:
    12 januari 2018
    Leuk verslag weer Esther, geniet en let goed op jezelf