Wild Coast

10 januari 2018 - Gonubie, Zuid-Afrika

Na de luxe van gisteren zitten we nu in een “tipical cottage” van de Wild Coast. Omringd door koeien, varkens, kippen en donkere mensen (waarvan sommige met wit geschilderde gezichten)  Het complex waar we slapen staat midden tussen de bewoners met hun dieren. Maar weer aan de kust midden in een schitterend natuurgebied. Het hutje os simpel maar comfortabel, een ronde ruimte met een bed met klamboe en een gemetseld half muurtje waar het toilet achter staat met een “regendouche” en dan een motregendouche,. Haren wassen duurt ff  😜😜😜

De reis hier naar toe was ook weer bijzonder.  De hele dag gereden tussen groene bergen en dalen met verspreid de boeren huisjes. En dan rij je heel af en toe zo ineens een echt Afrikaanse dorpje binnen. Geen blanke mensen te zien en naast een groot winkelcentrum staan er lange rijen met kraampjes gemaakt van sloophout.

De koeien, varkens en geiten lopen  gewoon los over het land, we hebben zeer regelmatig moeten stoppen omdat er weer een paar overstaken. De laatste anderhalf uur van onze tocht was helemaal top!  Toen we de afslag naar onze bestemming namen kwamen we gelijk op een onverharde weg. Deze weg was vol met gaten en geulen en ging ook weer dwars door de bergen. Dus dalen en stijgen met gaten en geulen, al met al een behoorlijke uitdaging met een gewone personenauto. Uiteindelijk is het misschien 15 kilometer naar de bestemming, maar omdat je dus geen gang kan maken hebben we daar anderhalf uur over gedaan.

Naast de koeien en geiten langs de weg ook heel veel kinderen die aan het spelen waren , als we langs reden  riepen ze allemaal om snoep

“sweet, sweet, sweet!”  Voelde me bijna een ontdekkingsreiziger die met kralen en spiegeltjes de bevolking benaderden 😝😝😝

Vanmiddag heerlijk een stuk langs de kust gewandeld, super mooi en inderdaad de naam wild coast is niet voor niets gegeven. Hier op het complex is dus inderdaad helemaal niets, maar we zijn goed voorbereid. Gisteren hebben we uitgebreid boodschappen gedaan en kunnen vanavond dus van onze eerste eigen “braai” gaan genieten.

1. Vin:
    10 januari 2018