Dag 1;.....of eigenlijk dag twee

1 januari 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Nieuwjaar in zuid Afrika ... en we hebben 12 uur gehaald! De planning was om in Kaapstad vanaf een hoger gelegen park van ons zelf meegebrachte eten en wijn te gaan genieten van het vuurwerk in Waterfront.  Je raad het al... dat is het niet geworden 😂

gisteren om 17 uur  vertrokken vanaf Amsterdam en via München vanmorgen om kwart voor 8 geland in Kaapstad.. Uiteindelijk een reis van 14 uur. Gelukkig is het tijdsverschil maar een uurtje dus geen jetlag, maar wel een bijna slapeloze nacht. Dus inmiddels (terwijl het hier al 2018 is.... dus gelukkig nieuwjaar !!!😂) is niet alleen mijn kaarsje op en hebben we uiteindelijk hier in ons appartement geproost op het nieuwe jaar!

Op zich wel logisch dat we er een beetje doorheen zitten, want we zijn na een klein uurtje geslapen te hebben weer richting Kaapstad vertrokken voor een excursie van ruim drie uur. Robbeneiland....

Raar om daar rond te lopen, een plek met zoveel historie en heel leed. Maar hetbwas vooral indrukwekkend om te zien omdat deze plek  voor heel veel mensen van de groep HET symbool van vrijheid is!