Dag 3.....gelukkig nieuwjaar!

1 januari 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Na een heerlijke lange nacht eerst genoten van een een zalige rustige ochtend. Opgestaan en lekker op ons gemak ontbeten, daarna vertrokken richting de pinquins  en het meest zuid-wettelijke puntje van het Afrikaanse continent.... Kaap de goede Hoop.( en  dit stukje mag als  Nederlander natuurlijk niet op je lijstje ontbreken 😜)

De kaap ligt hier niet ver vandaan, in principe ongeveer een half uurtje met de auto. Alleen niet vandaag.... aangezien het 1 januari is en het vakantie is hadden meer mensen dit idee. Uiteindelijk drie kwartier in de file gestaan voor onze toegangsticket, maar het was de moeite aard! Wat een mooie en ruige natuur, en wat een geweldige uitzichten!!

En ook weer heel dieren... we reden richting kaap de goed hoop en moesten toen even stil staan voor een groepje Baboons (bavianen) die heel op hun gemak de weg overstaken. Onderweg wel de nodige waarschuwingsborden gezien maar als ze dan zo ineens voor je auto langs gaan is het toch wel heel bijzonder.  Ook de waarschuwing onder de borden goed gelezen, deze apen kunnen behoorlijk agressief zijn. Ik heb dus maar wel het raam dichtgedaan en de foto  achter het raam genomen.  Wat ik ook  zo bijzonder vond om te zien was een struisvogel. Ik was druk bezig om de kust af te struinen  op zoek naar walvissen (helaas is die kans wel heel erg klein) en dolfijnen . Steekt er zo maar ineens zo’n grote struisvogel zijn nek uit.

Ook de pinquin colonne bezocht bij boulders beach. Duizenden bij elkaar die je in de verte al goed kan zien maar zeker kan ruiken!  Man wat stinken die beesten 😝😝  Een aantal zijn aan het broeden, een aantal zijn in de het rui en een aantal is bezig met totaal wat anders 😀. Het ruien van de pinquins duurt ca 21dagen, dit is een periode waarin ze dus niet kunnen zwemmen en jagen op voedsel.  Voordat ze de rui in gaan zorgen ze dat ze genoeg vet op hun lijf hebben om vervolgens 21 dagen te vasten!

Kortom weer een bijzondere en mooie dag. Had vorig jaar toch echt niet gedacht dat ik nieuwjaarsdag 2018 op een heel ander continent in mijn zomerjurkje mensen gelukkig nieuw jaar zou wensen!

maar nu lekker slapen, hoop dat het gaat lukken. Heb een “straatmuzikant” vlakbij mijn raam die wel heel erg blij is met “ jezus”  Hij is al dik 20 minuten steeds dezelfde 4 zinnen heel hard aan het zingen. Het is volledig onverstaanbaar behalve de laatste woorden ... happy Jezus 😀

1. Ery:
    Prachtig!
  2. Vin:
    Mooi geschreven schat.....
  3. Hayat:
    2 januari 2018
    Wat een prachtige foto's Esther en wat een mooi land :)
  4. Hanny:
    2 januari 2018
    Jealous! Enjoy lovely one!