WiFi..... dus hierbij Stellenbosch 😀

5 januari 2018 - Gansbaai, Zuid-Afrika

Vandaag dan de start van onze roadtrip.... En wat voor een start. Al na 45 minuten waren we op de plaats van bestemming 😝

We slapen op een bijzonder mooie plek. Het is net buiten Stellenbosch en ligt een stuk van de weg af midden in de natuur. Als ik de deur van mijn kamer open doe heb ik echt een prachtig uitzicht op de bergen. Het is een guesthouse met zwembad waar we aan het einde van de dag even ingedoken zijn om daarna te genieten van het uitzicht en de net aangeschafte flessen wijn😂

Stellenbosch is dus een prachtig gebied met heel veel wijngaarden en beroemde wijnhuizen.  De combinatie wijnproeven en lunchen bij deze bekende wijnhuizen was niet echt een succes, want geen reservering is geen plek! Maar we zijn niet voor niets in Stellenbosch neergestreken en gelukkig zijn er meer dan genoeg verschillende wijnhuizen. Uiteindelijk zijn we terecht gekomen bij de Meye.  Een familiebedrijf met een schitterende tuin waar oma ons in de schaduw zes verschillende wijnen liet proeven!

Uiteindelijk had de rosé onze voorkeur, dan ook gelijk maar een doosje meegenomen. Tenslotte gaan we voorlopig toch nog niet huis.

Terwijl ik dit schrijf heb ik ook het nadeel van het slapen midden in de natuur ontdekt. Het gebouw met de hotelkamers staat onder een groot aantal bomen. Op het platte dak met golfplaten rent al een hele tijd een stel dieren heen en weer, druk bezig met  hun zoektocht naar voedsel.  En dat maakt toch een herrie!  Maar een voordeel.....gelukkig kunnen ze niet zingen!!  😜😜😜

1. Vin:
    5 januari 2018
    Doos wijn voor Nederland?? 🤣😂
  2. Ery:
    5 januari 2018
    Ziet er fantastisch uit allemaal!