Laatste dagje Kaapstad ..

3 januari 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

.... En deze stond in het teken van de Tafelberg! Deze periode is het hier in zuid Afrika zomervakantie, dus heel veel mensen vrij en ook heel veel mensen die vandaag hetzelfde idee hadden.; een bezoek aan de Tafelberg 😝 Dus een klein uurtje in de file om er te komen, klein uurtje in de rij voor de kabelbaan naar boven, uurtje over de Tafelberg wandelen en weer een klein uurtje in de rij staan voor de kabelbaan naar beneden.

Maar het is prachtig en de echt de moeite waard!  Het was vandaag behoorlijk warm maar bovenop de berg was het prima te doen! Aangezien de  top  zo plat is als een dubbeltje hoef je toch niet te klimmen, wel zo handig in die warmte😂

Na de Tafelberg nog even door Bo-kaap (bovenkaap) in Kaapstad gereden. Een vrolijke felgekleurde  multiculturele moslimwijk in Kaapstad.  De huizen staan daar strak in de verf met elk huis een andere kleur. Vroeger was het voor slaven verboden om gekleurde kleding te dragen, na de afschaffing van de slavernij werd er kleur in de wijk gebracht! De huizen worden jaarlijks tijdens de ramadan opnieuw geschilderd, vandaar de mooie strak geverfde huizen in felle kleuren.

De dag hebben we afgesloten met een heerlijke (verse) Fish and chips in de haven. Een enorm druk eettentje met heel veel tafels waar je je frisdrank per 2 liter koopt en je bestelling door een tandloos vrouwtje wordt gebracht. En dat terwijl ze heel hard je nummer van je bestelling roept!  Maar het  was  o zo lekker!

Morgen begint dan onze “roadtrip” vanaf nu gaan we richting Johannesburg. Een rit van ongeveer 3200 kilometer met heel soms twee nachtjes op een plek. Ik ben benieuwd!

Oh ja.... nog even mijn lijstje

Zeeleeuwen              7

Struisvogel                1

Steenbok                   2

Pinguïns                     100000 (waarvan 2 wippend 😝)

Apen.                          3

2. Rob Pauel:
    prachtige foto's
  3. Esther pauel:
    3 januari 2018
    volgens mij kan je hier alleen maar prachtige foto’s maken!
  4. Anja:
    3 januari 2018
    Ziet er prachtig uit , en niet aan de wandel met slippers he 😜
  5. Ery:
    4 januari 2018
    Hele mooie foto's, geweldig die kleine met haar blik over de zee👍