Vandaag alvast een voorproefje op Stellenbosch 😜😜😜

2 januari 2018 - Kaapstad, Zuid-Afrika

Vandaag de een na laatste dag hier bij Johannesburg. Het is hier zo ontzettend mooi, dat ik heel benieuwd ben hoeveel mooier het allemaal nog kan worden.

Volgens een  vriendin van Hasnie moesten we zeker gaan kijken bij  Chapmanspoint. een prachtige route daar naar toe met de meest geweldige uitkijkpunten. En inderdaad het was schitterend!  Een bijkomend voordeel was wel dat we zo maar spontaan en ongepland terecht kwamen op een wijnroute... en tja dan zit er niets anders op... je wel naar een Wijnproeverij! 😀😀

Dus dit keer  geluncht bij een ontzettend mooie en luxe wijngaard en de lunch uiteraard gecombineerd met vier heerlijke wijnen. De lunch was drie keer zo duur als de proeverij, voor slechts drie euro hebben wij  4 heerlijke wijnen geproefd 😂

Na de lunch rustig aan weer richting ons appartement om daar nog even heerlijk te wandelen langs het strand. Dat is niet zo als bij ons want langs de kust zijn veel rotspartijen en is het troittoir van het strand gescheiden door treinrails. Maar op bepaalde stukken zijn er kleine zandstrandjes die wel te bereiken zijn. Kortom een zalige wandeling in het zonnetje.

Volgens mij moet ik weer snel een lijstje met gespotte dieren gaan bijhouden.  Het zijn er inmiddels al zoveel dat ik ze gewoon vergeet 😂

de wandeling zijn we geëindigd bij het vissershaventje hier in dit dorpje. In dit haventje zwemmen dus gewoon de zeeleeuwen rond die heel brutaal de kade opklimmen om te bedelen om visserrsafval. Ze waggelen gewoon de werkruimte van de vissers binnen en blijven net zolang wachten totdat ze wat krijgen of heel hardhandig weer het water in gejaagd worden. Blijkbaar hebben ze hier dus niets van, want ze komen net zo snel weer op de kant en het hele ritueel begint weer van voren af aan. Zo leuk om te zien!

Na al dit moois van vandaag, toch nog een beetje pech.... mijn lens van mijn camera blokkeerde volledig. Kon geen foto meer maken. Aangezien het pas dag vier is best wel een beetje jammer, want volgens mij moet ik de mooiste foto’s nog maken. Dus vanmiddag ook nog op jacht geweest naar een fotozaak. En gelukt! Laat die Big five maar komen!!!!

1. Anja:
    2 januari 2018
    Esther nog de beste wensen, en ik ga zeker je avonturen volgen, geniet van elk moment
  2. Coby brabander:
    2 januari 2018
    Leuk om te lezen Esther! Geniet ervan hier word het weer storm regen onweer! Morgen! Brrrrrrr
    Jij nog een fijne tijd daar!! Grt coby!
  3. Wilma:
    2 januari 2018
    Prachtig, wat zul je genieten. Fijn dat je camera weer is gemaakt 😘
  4. Anneke:
    Lekker hoor ...... die wijntjes 😜🍷🍷🍷🍷
    😘😘😘
  5. Esther pauel:
    2 januari 2018
    Nou ja camera gemaakt...... helaas een nieuwe lens 😂
  6. Ery:
    3 januari 2018
    Klinkt als echt een dagje voor jou, afwisselend met hier en daar een lekker wijntje! Prachtige foto's!👍